Hoe de tabaksindustrie kinderen aan het roken brengt

Fictieve tabaksfabrikanten spreken waarheid in filmpje Stivoro

Reclamebureau WeFilm heeft in opdracht van Stivoro een filmpje gemaakt waarin tabaksfabrikanten tijdens de vrijdagmiddagborrel niet anders kunnen dan de waarheid zeggen.

lees meer...

Omdat de helft van de oudere rokers aan het roken overlijdt, is constant nieuwe 'aanwas' nodig. Zoveel mogelijk kinderen aan het roken krijgen, is dan ook de geheime agenda van de tabaksindustrie. Daarbij gebruiken ze geraffineerde marketingtechnieken.

Leuke en trendy sigarettenpakjes: de ultieme verleiding

De tabaksindustrie probeert kinderen en jongeren tot roken te verleiden door de sigaretten in leuke en trendy pakjes te stoppen.

lees meer...

En waarom vinden kinderen roken soms best lekker?

Smaakstoffen in de sigaret

De tabaksindustrie voegt allerlei stofjes toe om de sigaret minder vies en bitter te laten smaken. Dit kan kinderen stimuleren om te gaan roken.

lees meer...

Onderzoekers hebben sterke aanwijzingen dat de tabaksindustrie YouTube gebruikt om stiekem reclame te maken...

Hogeschool van sluikreclame

De tabaksindustrie mag geen reclame maken. Maar uit onderzoek blijkt dat ze via YouTube sluikreclame maakt om jongeren tot roken te verleiden.

lees meer...